Intezivní rozvoj manažera

Jeden manažer a jeden lektor

Druhého června 2016 jsme se sešli na našem oblíbeném místě, ve školící místnosti Penzionu Lanšperk. Byli jsme jen dva. Karel Musil, zástupce vedoucího servisního oddělení společnosti TopKarMoto a Hynek Choleva, rozvojový specialista společnosti FOCUS MARKETING. V této sestavě jsme se zde setkali poprvé. Rozvojových programů, zaměřených na intenzivní rozvoj manažerských kompetencí, jsme zde ale realizovali už dlouhou řadu.

 

Soustředěná práce

Program byl vytvořen výhraně pro manažerské potřeby a úkoly Karla Musila. A právě proto byl zvolen formát intenzivního školení jedna ku jednomu. Tento typ školení nám totiž umožnuje jít nejkratší cestou k cíli. Řešíme v něm pouze to, co považujeme za nosné, a řešíme to tak dlouho, jak je to potřeba. Během programu využíváme snad všechny myslitelné pracovní postupy: školení, tvůrčí a manažeské dílny, koučing, trénink v zátěžových situacích, mentoring, videoreflexe. Začali jsme ráno před devátou hodinou, a skončili jsme večer o půl sedmé. Unavení, ale spokojení s výsledkem.

 

Manažerova červená nit

Na počátku jsme hledali výkonnostní křižovatky zástupce vedoucího servisu TopKarMoto. Jinými slovy, hledali jsme ta místa, kde se rozhoduje o tom, zda servisní tým dosáhne nebo nedosáhne stanovené výkonnostní cíle. Možná to zni jednoduše, ale jednoduché hledání to vůbec není.  Aby manažer ta správná místa objevil, musí překonat své vlastní myšlenkové a postojové stereotypy. A to pro nikoho z nás lehké není. Teprve za jejich hranicemi začíná manažerský pokrok.

Když se nám povedlo najít klíčové výkonnostní body, pustili jsme se do stavby cílů, pracovních postupů a řešení pokusů o únik z tlaku na výkon. 

 

Lektor pohledem zpátky

Karel Musil byl výborný. Musíme ocenit zejména jeho dobrou vůli, pracovní nasazení a vytvrvalost. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pomáhal jsem při řešení mnoha obtížných manažerských situací. Proto jsem si docela jistý tím, že téměř na každou potíž se dá nalézt správné řešení. Většinou pomůže rozum a znalosti, někdy kreativita a někdy je potřeba lépe využít emoce. Specializuji se na řešení konfliktů vyvolaných tlakem změn, znovunalezení ztracené motivace a na řešení potíží spojených s profesním "vyhořením".

Jan Lazar

specialista HR projektů, mediátor

Reference